OLEJ Z CHIA zimnotłoczony nierafinowany Dr Gaja

OLEJ Z CHIA

zimnotłoczony nierafinowany Dr Gaja



Nasiona chia, czyli nasiona szałwi hiszpańskiej słyną ze swych wyjątkowych wartości zdrowotnych oraz odżywczych. W swoim składzie zawierają dużą zawartość kwasów tłuszczowych omega-3, błonnika oraz wapnia. Są pełne przeciwutleniaczy. Mogą znacząco obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć czynniki stanów zapalnych.

Olej z Chia zimnotłoczony nierafinowany Dr Gaja dostałam można powiedzieć w prezencie - został dołączony do zamówienia kilku produktów ze strony propharma24.pl. Jak widać na załączonych zdjęciach opakowanie oleju jest małych rozmiarów, gdyż buteleczka zawiera 100ml. Produkt jest wykonany w 100% z naturalnych składników. Ma delikatny, orzechowy smak i lekką konsystencję. Jest to produkt przeznaczony bezpośrednio do spożycia, jednak dzięki zawartej w swoim składzie szerokiej gamie cennych właściwości olej ten ma również zastosowanie w kosmetologii. 

ZASTOSOWANIE:
1. Można dodawać go do wszelkiego rodzaju sałatek, surówek, zimnych potraw, ugotowanych ziemniaków czy kaszy. Podkreśla on również doskonale smak pieczywa. Ja uwielbiam dodawać go do sałatki greckiej, sprawdza się super!
2. Doskonale nawilża skórę, a więc można go mieszać z kremem do twarzy, zwiękaszając w ten sposób walory i właściowości pielęgnujące produktu. Ja mieszam go na noc z podstawowym kremem NIVEA dosłownie za grosze, a efekty są takie jak przy stosowaniu kosmetyków "luksusowych" za dziesiątki a czasem setki złotych ;).
3. Można dodawać odrobinę oleju do balsamów do ciała, by uzyskać działanie takie jak powyżej. Proporcje można ustalić samodzielnie, w zależności jakiego nawilżenia potrzebuje nasza skóra. Ja dodaję mniej więcej 10 ml na 20 ml balsamu, a więc w skali 1:2.
4. Jest to świetna, naturalna maseczka do włosów. Ja stosuję go jednak przed myciem włosów, aby nie były bardzo obciążone. Pół godziny przed nakładam ok 10ml oleju na całą długość włosów, delikatnie masując skórę głowy.
5. Idealnie sprawdza się jako olejek na końcówki włosów, jednak należy stosować minimalną ilość, najlepiej zanużając jedynie opuszki palców w oleju, gdyż może on znacznie przetłuścić włosy.
6. Polecany jest również dla kobiet w ciąży - świetnie niweluje rozstępy (jeszcze nie miałam okazji przetestować ;)).
7. Doskonale nawilża i pielęgnuje skórę dłoni oraz paznokcie. Należy wetrzeć niewielką ilość (ok 3ml) oleju w dłonie bądź zmieszać go z kremem lub serum do rąk.

PODSUMOWANIE:
a) CENA: W moim przypadku był to "bonus" dołączony do zamówienia, jednak na stronie widnieje aktualna cena 17,40zł/100ml, 35,30zł/250ml. Porównując cenę tego produktu z cenami olejów innych firm to jest ona podobna. Jednakże moim zdaniem jak na produkt spożywczy to nie jest to wcale taka niska cena, gdyż litr tego oleju kosztuje grubo powyżej 100zł. Jednak faktem jest to, iż jest to produkt naprawdę dobry, przede wszystkim stworzony w 100% z naturalnych składników, zawierający wiele cennych właściwości. 
b) OPAKOWANIE: Nie wiem czemu, ale opakowanie kojarzy mi się z buteleczką na syrop. Jednak jest ono minimalistyczne i schludne. Olej ma otwór wielkości minimalnie mniejszej od otworu małej butelki wody. Ja szybko "wypaćkałam" opakowanie tłustymi od produktu palcami, więc nie wiem czy to ja jestem taką niezdarą, czy jest to nieuniknione w używaniu tego produktu. Korek zakręca się szybko, łatwo - w sumie tak jak w syropie :).
c) WYDAJNOŚĆ: Wersja objętościowa mojego produktu to 100ml. Stosuję go od ok 2 tygodni, mniej więcej co drugi dzień, troszeczkę go "nadużywając", ponieważ mam aktualnie silnie przesuszoną skórę. Głównie nakładam większe ilości specyfiku na włosy, dlatego została mi już mniej więcej 1/4 produktu, myślę że w przeciągu tygodnia skończę buteleczkę. Przy moim zastosowaniu produkt nie jest zbyt wydajny. Natomiast jeśli ktoś używa go tylko do potraw, bądź do jednego z wymienionych wyżej zastosowań to obstawiam, że czas żywotności tego produktu w jego domu byłby dłuższy.

Jeżeli miałabym oceniać w skali 1-5 dany produkt, to ten uzyskałby 4,5.
Generalnie jestem zadowolona z tego produktu, świetnie sprawdza się w zastosowaniu spożywczym jak i kosmetycznym. Jedyną wadą, która może by mnie zniechęcała do zakupu tego oleju jest jego cena, jednak jakby jakaś promocja pojawiła się na stronie, to dlaczego by nie? :).

Komentarze